تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار دانش‌آموز مشهدی در اعتکاف | فرصت حضور در این آیین معنوی تمدید شد

  • کد خبر: ۲۰۶۶۵۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
ثبت‌نام بیش از ۲ هزار دانش‌آموز مشهدی در اعتکاف | فرصت حضور در این آیین معنوی تمدید شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ هزار نفر تا کنون در اعتکاف رجبیه دانش آموزی ثبت نام کردند.

علی مهدوی خواه در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ثبت نام ویژه اعتکاف دانش آموزان در بستر سامانه جامع پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (نورینو) به نشانی www.my.medu.ir آغاز شد و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

مهدوی خواه با بیان این مطلب که آمار شرکت کنندگان افزایش خواهد داشت تشریح کرد: از میان ۲ هزار و ۴۶۲ دانش آموز ثبت نام شده، دختران سهم بیشتری داشته و یک هزار و ۶۴۹ سهمیه را به خود اختصاص دادند و تعداد پسران نیز ۸۱۹ نفر بوده است. 

وی با اشاره به این مطلب که سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است و مایه رشد معنوی دانش آموزان می‌شود افزود: رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به عنوان نمونه‌ای از آن دانستند.

مهدوی خواه خاطرنشان کرد: شعار امسال اعتکاف با عنوان «اعتکاف معنویت تمدن ساز» است. بر اساس مفاد برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، زمینه سازی برای شرکت گسترده دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف یکی از بستر‌های تربیتی ناب است و بر این اساس، آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت در اجرای این مراسم معنوی پای کار آماده خدمات رسانی است.

وی تاکید کرد: مسئولین ادارات آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و بر اساس آمار ثبت نام دانش آموزان، برنامه ریزی لازم را برای ثبت نام قطعی دانش آموزان در اعتکاف انجام خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->